Tuesday 21 June 2011

Cinta yg mengawal diri. Episod 1

Cinta yg mengawal diri.
Pagi 8.00, Di Negeri Sakura.
“Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!!!!!!!!!!!!” jam loceng berbunyi, dengan pantas tangan Shina mematikan “Pap!!”
“aaaaaaaaaaaaarrrrghhhh, bisingla pepagi ni da la semalam tak bole tido!! Aiyo!” Shina membebel sendirian.
Shina seorang yang kuat berusaha, sejak dia di bangku sekolah hingga la dia bekerja sebagai Management Executive, di sebuah Syarikat Entertainment.  Shina seorang yang kuat walau bagaimana carapun dia akan cari yang terbaik.
Shina yg terkebel2 membuka mata yang ngantok melihat jam.  “da pukul bape ni?”
“EIGHT!! TEN MINUTES!!!” jam Shina bersuara lantang. Haha.. sekarang zaman da moden jam pon bole bersuare da… 
“Aiyooo, diam ar kau jam!!!”   walaupun Shina mengantok mcmane pon dy tetap bangun sebab bg Shina selain duit perlu dicari walaupun kite sakit sekali pon, however tired you are, you must go to work to achieve your monthly goal.  Masuk kerja pukul 10.00pagi, seperti biasa Shina akan bangun awal 2 jam tapi hari ini dia terlambat 10 minit
“Adoi, lambat 10 minit pulak hari ini hahaha, tak pe bukan selalu”  Shina ketawa sendiri.  Shina selalu berpegang pada prinsipnya PEREMPUAN DI DUNIA INI SEMUANYA CANTIK CUME  BEZANYA RAJIN DAN TAK RAJIN JE.  Cube anda lihat semua perempuan semua ada kelebihan sendiri, bile mereka rajin mereka akan cube untuk memperbaiki kecantikan mereka supaya jadi lebih cantik dan menawan hati sesiapa saja yang memandangnya dan juga senyuman yang menawan.
Tempat kerja Shina tidak jauh dari rumahnya dia hanya perlu berjalan kaki selama 20 minit, Shina tidak hiraukan mereka yang suka mengejeknya “hey Shina bile nak berkereta? Asyik jalan kaki je? Hahaha” Shina lebih selesa berjalan kaki kerana Shina berpendapat hanya 20minit satu hari dia dapat bersenam apasalahnya berjalan kaki ke tempat kerja, Shina tersenyum apabila memikirkan mereka yang cetek akalnya.
1jam kemudian,
Shina sudah siap utk pergi ke tempat kerja.  Sambil berjalan kaki ke tempat kerja Shina suka menikmati keindahan taman dan pokok2 bunga sepanjang jalan.  Bahkan, kadangkala Shina tidak perasan dia sudah sampai di tempat kerjanya. Sesampai ditempat kerja, “Selamat Pagi Shina”  Semua staff di pejabat menyapanya, “Selamat Pagi” SHina menjawab pendek.
Shina yang bekerja di Syarikat Event Entertainment sebagai Marketing Executive Management sungguh peramah dengan staffnya walaupun peramah dia tetap tegas dengan tugasnya. 
Tuk..tuk…tuk..tuk…

“Masuk” shina bersuara
“Ms. Shina, harini ada appoiment dengan Director Syarikat Cube mengenai Consert akan datang, pukul 11.00pagi di Hotel Ariwana, lunch pulak Ms. Ada meeting dengan Executive Event, pukul 4 petang Ms. ada meeting dengan Group Eventpower, itu saja, Ms. nak ape2? Minum?”  Miho secretary Shina mengexplainkan Schedule bossnya untuk satu hari
“Miho, I nk hotchoclate ea…. Hehe.. Miho ah, minuman2 I ade lagi tak, kalu tak de bagitau I hari ni, I nk pergi shopping barang dapur esk.”
“ada lagi tapi tinggal 3 atau 4 je pack lagi, erm, roti da habis tau, biskut tpon tinggal sikit je.”
“ok, ada ape2 nk saya beli lagi? Nty kalu ade ape2 listkan ea, bgtau saya. ea Miho, tak payahla buat air, I nk pergi minum kat bawah and terus ke Hotel Ariwana, ok.”
“Baik boss”  

2 comments:

  1. blog baru kah?? ini story psl apa?? ada sambungan kah??

    ReplyDelete
  2. blog baru tp ni just blog cerita2 yg ku buat.. hahahhaha... saje je... ade sambungannya... nape best x?? hahahhahahhahha

    ReplyDelete